Vabaduspartei soosiku valimisplatvorm ei ole natsionaalsotsialistlik Trüki E-mail
09. veebruar 2011

SI-52

Rahvusliku erakonna Vabaduspartei juhatus kinnitas teatavasti oma valimissoosikuks erakonna liikme Valdo Paddari http://si.kongress.ee/vabaduspartei-soosikuks-valimistel-on-valdo-paddar-2.html , kes pürgib Toompeale üksikkandidaadina nr 864 Järva- ja Viljandimaal ja osaleb täna teledebatis.

Kuna järgnesid ksenofoobsed vastukajad - näiteks Kuku raadio 21. jaanuari hommikuprogrammis kirjeldasid saatejuhid pikalt ülesvõtet, millel saluteerivat Viljandis kandideeriv nats (saadaval näiteks http://usk-lootus-armastus.blogspot.com/2010/10/valdo-paddar-vere-kutse.html ), järgnes arutlus, kunas Valdo Paddar 15 päeva vahi all viidab, kas see juhtub valimiste ajal, ning resümee, et täna tõstab ta käe natsitervituseks, homme võtab relva ja laseb maha inimese -, siis peab erakond vajalikuks üle rõhutada, et Paddari valimisplatvorm ei ole natsionaalsotsialistlik.

Selles on kerge veenduda, tutvudes platvormiga aadressil http://www.vabaduspartei.org

Mitte ükski kolmest parteist, kelle programmidest on see platvorm pärit, ega ka tekstile eripärase liigenduse andnud kirjanikud ei ole natsionaalsotsialistlike vaadetega.

Tööd nn Paddari valimisplatvormi kallal alustati novembris 2005, seoses katsega ühendada Iseseisvuspartei, Demokraatlik Erakond ja Põllumeeste Kogu rahvuslikuks suurerakonnaks ning minna 2007. aasta valimistele. Iseseisvuspartei esimehe Vello Leito poolt kureeritud toimkond koondas ühinevate erakondade põhiseisukohad tervikuks, millele kirjanikud Mait Raun ja Priit Uring andsid sõnalise lihvi. 3. jaanuaril 2006 toimus parteide liitumiskoosolek, millel andsid allkirja kõigi kolme erakonna liidrid. Ent kuna Põllumeeste Kogu katkestas juba samal kuul ühinemisprotsessi, et astuda hoopis Isamaaliitu (mis hiljem nurjus), siis programmitoimkond edasi ei töötanud.

Leito toimkonnas valminud rahvusliku ühisprogrammi mustand ei vajunud kõigele vaatamata unustusse. Mullu suvel Põllumeeste Kogu arhiividokumendid enda valdusse haaranud Valdo Paddar võttis selle kasutusele oma valimisplatvormina nimetusega Agenda 2011-2013.

Vabaduspartei kinnitab, et nr 864 on mainstream-rahvuslaste seisukohti edastav usaldusväärne kandidaat, kelle nägu on valimisreklaamidel musta hobusemaskiga kaetud isiklikel põhjustel, ning tema poolt sobib kõigil hääletada.

Allikas: Vabaduspartei teabetoimkond
Kontakt: E-mail on kaitstud spämmirobotite eest, Javascript peab olema sisse lülitatud
Kommentaar (46)
  • Kuulaja-vaataja.

    Jälgin kindlasti teledebatti.
    Nõuanne Valdole.Oled hea sõnaseadja ja oskad ennast väljendada kujukalt.
    Teledebatis tuleb vastata kiirelt ja lühidalt.Valmista end selleks ette.
    EDU!

  • Anonüümne

    Veel üks nõuyanne Valdole.Tsiiviilkaitse õppus lõpeb. Jaoülem: Võta ära gaasimask Sidorov! Vaikus. Teist korda: Võta ära gaasimask Sidorov! i juhtu midagi. Kolmandat korda üle: Kas kuuled Sidorov võta mask eest ära! Sidorov: aga ma ju võtsin!

  • Urmas

    Loomulikult pole see natsionaalsotsialistlik, sest kleptomaania, pealekaebamine ja kasiinosõltuvus pole natsionaalsotsialistlikud omadused.

  • Ahmed

    Olen urmasega päri, et pätt ja kaabakas ei ole sünonüüm natsionaalsotsialismile. Kahjuks tituleerivad Eestis end natsionaalsotsialistideks just sellised eluheidikud, kes pole ise endaga hakkama saanud. Ainus rahvussotsialist, kes väärib austust ja lugupidamist on Risto Teinonen, kuid tema pole eestlane. Isiklikult arvan, et eesti matsid polegi suutelised natsionaalsotsialismi ideaalini küündima, sest tegemist on ikkagi mingi ugri-mugri alamrassiga.

  • Olev

    Kuidas on meie kiduva rahva juures juhtunud et 1992. aasta oli 678 570 siis tänavu juba 963 000 valijat? Minu jaoks arusaamatu.

  • Enn Oja

    Et just väljastpoolt Valdo tegevuskava ja juhtmõtted ette söödeti siis kiirpilk sellele.
    Vahutootmise poolest ei jää Valdo milleski alla senistele asjatundjatele, selles ta klikist ei eristu ning vahust ta nupp välja ei paista. Pean silmas ebamääraseid ja tundelisi mõisteid mida ei võta tuli ega vesi sest sisult pole midagi olemaski - aated, püsiväärtused jmt.
    Kui rääkida mingist probleemist siis mis on selle hinnangu alus? Kuidas mõista väljendit "ei ole TÄIELIKULT vaba riik"? Riik saab vaba kas OLLA või MITTE OLLA, pole võimalikud lapselikud "natukene vaba", "poolenisti vaba", "peaaegu vaba", "osaliselt vaba" jne sest täiendid TÜHISTAVAD kahevahel valiku võimaluse. Ajuvaba on väide et "osakestki oma territooriumit mittevalitsev moodustis ei ole päriselt iseseisev riik". Mingi riigiosa hõive teise riigi poolt ei muuda olematuks hõivatu iseseisvust, vaid hõivatud alal on see seisundis ainult de ivre, hõivamata alal aga ka de facto. Selline oli seisukord ka Eestis kuni 01.05.2004.-ni. Valdoõiguse järgi poleks siis iseseisvad ka Nippon (/Jaapan) ja Paarat (/Bhaarat/India) sest Rassiia, Tsunkuo ja Paakistaan seda ei luba? Vaieldavaid anastusi on maailmas sadakond, nende pärast ei kustutata kümneid iseseisvaid riike.
    Valdo pakub valdavalt 3 lahendust: eestlus, omariiklus, rahvuslik majandus. Eestlus koosneb tunnete vahust, pealegi on naljakas vahust järeldada nagu tänane Euroeesti oleks vaenujalal sugride, põhjagermaanlaste ja baltidega. Üldse ei maksa kasutada mõistet "iive" ilma mingite arvudeta. Kas Valdo tõesti ei tea et iivet esitatakse meile sündinute ja surnute vahena? Kuid kas maksab kohe hakata korraldama rahvapidu kui täna sünnitavad põhiliselt 1980-1990 sündinud ja surevad 1940-1950 sündinud ning uhkeldada siis ilmasõja ajal niigi vähe sündinutega tehislikult upitatud võrdluse alusel ehk arvukalt ei saagi surra need keda pole kunagi olemaski olnud? Ent olgu, mängin natukeseks Arnoldi suuvoodrit-tõl...

  • Enn Oja

    Ent olgu, mängin natukeseks Arnoldi suuvoodrit-tõlki Rauna Eerot ning oletan et Valdo mõtles tegelikult emade tootlust, et mitte 1,6-1,7 last sünnitusvõimelise naise kohta vaid >2,1. Ent siis huvitaks mind, kui palju siis tegelikult? Kas 3, 5, 10 või veelgi enam last naise kohta? Milline peaks siis välja nägema meie rahvastikupüramiid ning kus hakkavad need miljonid või kümned miljonid elama? Ning kustkohast võtavad nad enda soojendamiseks kütuse kui see niigi pidevalt väheneb? Milline oleks siis meie elatustase kui lõdiseme külmas ja elektrit ja vett antakse kindlal kellaajal kord-paar päevas nagu kogesin 4 aastat tagasi meile lähedal Pskovi (/Pihkva) oblastis riigi ja maavalitsuse poolt unustatud külades?
    Omariiklusest nõustun vaid iseseisvuse taastamisega, muu on karu perses pohl või lihtsalt unistus sellest.
    Rahvuslikku majandust pole olemas, on RIIKLIK majandus. Kui aga on teada ka mõni majandusarengut pidurdav põhjus siis tuleb kohe lugeda üles ka lahendid, nt tootmispuidu väljaveotolli tuleb tõsta sel määral et kasulikum on sellest toormest kohapeal toota hinnalisem toode ning alles see lubada soodustatult välja müüa. Iga mats saaks siis aru et välja tuleb vedada VALMIStooteid, mitte arengumaa moodi toorainet. Väike märkus ka eestlase kui maa peremehe kohta sest inimene pole maad loonud ega saa seda ka omada. Nagu ei saa ka osa riigist või liiduvabariigist keegi omandada ostu teel. Inimene saab maad vaid kasutada ning kui maad kasutatakse rahva tarbeks väärtuste loomiseks siis maakasutus peab olema TASUTA ning kui keegi "omandab" mingi maalapi ega kasuta seda sihipäraselt siis tuleb see hüvitusmaksu abil muuta kahjulikuks. Nii saame ennast kaitsta ka meie maade kokku"ostjate" kuritegeliku olemuse vastu.
    Siin pean kahjuks lõpetama. Esialgse hinnangu vastaselt kulub Valdo ümberõpetamiseks siiski liiga palju aega ning ega kasutegurgi saa nullist eriti erineda. Kuid Valdo võiks ise oma vaht veel üle lugeda ning küsida endalt kas on meil pre...

  • Enn Oja

    Kuid Valdo võiks ise oma vahu veel üle lugeda ning küsida endalt kas on meil presidenti kui muumiat üldse vaja, kas on vaja riigikogu sellisel kujul, miks ei tohi võimu anda hoopis rahvale, miks peavad omavalitsused ainult suurenema kui rahvas võiks ise otsustada ka vähenemise poolt ning luua ka taluvaldu jne jne.
    Jõudu vahu ja rumalusega võitlemisele ning sita kallal nikerdamisele, Valdo!

  • Enn Oja

    Olevile selgituseks niipalju et valijate arvu mõjutab meil 2 tegurit: earühmade vaheldus ja kodakondsete kasvatamine muulastega.
    Teisega on asi selge, selle on enamasti saanud siiajäänud seni kodakondsuseta olnud asunikud SSSR-ist.
    Earühmade vaheldusest niipalju et see kahanenud osa pole veel hakanud olulist mõju valijate arvu languses avaldama, see toimub lähiaastatel. Earühmas 20-23 oli Statistikaameti andmetel 85893, earühmas 16-19 aga 68185. Ja earühmas 12-15 on isikuid 50772, earühmas 8-11 49155, alles siis hakkab isikute arv taas kasvama, 4-7 53965 ja 0-3 62144.
    Seega avaldas kasvus seni mõju just see arvukam murderühm, vahet valimiste vahel oli ju tegelikult 4 aastat.
    1999.a sai valida 857270, 2003.a 859714 ja 2007.a 897243. Edasi sõltubki kõik sellest paljudele veel kodakondus annetatakse ning kuidas väheneb uute valimisõiguslike arv 18-aasta piiri ületades.
    Paljud aga hääletavad, sõltub juba nende otsusest kuidas kellelegi ära panna jmt. Et valimisseadus ise on seadusetu ning seaduse tundmine ei vabasta vastutusest, ei huvita mitte kedagi.

  • Enn Oja  - õiend

    ...seaduse mITTEtundmine...

  • kroonik

    Tubli natsionaalsotsialisti vastused valijatele

    Valija: kana, miks teie Põltsamaa kodu läks 2009 sundmüüki?
    Vastus: Sundmüüki ei pannud seda mina kuid kaubad tehti just minu ja nende uute omanike vahel.

    Valija: kana, miks te varjasite ennast Jõgeva kohtu eest (tagaseljaotsusega mõisteti juulis 2010 välja umbes kautsjoni jagu raha, pühjuseks SMS-laen)?
    Vastus: Kuuludes sellisesse inimgruppi, kes peavad olema pidevalt kusagil hingekirjas, seega- inimene ei ole päevagi elukohata ja perearstita jne.!

    Valija: kana. miks te võtsite SMS-laenu, seda ära maksmata?
    Saadikukandidaat: Minu insuliinid ei ole odavaimate killast.

    Valija: kana, kas kasiinosõltuvus on kurjast?
    Vastus: Kes peab sõltuvuseks seda, et inimene käib saunas, teatris, sõidab pidevalt autoga, loeb, kirjutab ja joob kohvi!? Kas see kui keegi teeb oma kulutused korra kuus kasiinos on suurem sõltuvus kui iganädalane küüntenärimine ETV ees Bingo lotot jahtides!?

    Valija: kana, miks te varastasite Risto Teinonenilt üle 10 tuhande?
    Vastus: Risto Teinonenilt väidetava raha vargus on pehmemalt väljendades- ühe peitoperatsiooni tehislik külg. See 10 000 krooni anti Teinoneni poolt mulle isiklikuks makseks, millega tulnuks tasuda Wansee konverentsi korralduslikud kulud, toidulaud ja lauaveinid. Kõik pidi toimuma suurima saladuskatte all ja kohaks oli planeeritud- Eesti Riigikohtu kelder!
    Mitte keegi, toonitan, mitte keegi, peale allakirjutanu, R.Teinoneni ja aserist restoranimpidaja ei teadnud kuni viimse, so. toimumispäeva poolt tundi, kohtumispaika. Kõigile teatati see alles viimasel minutil. Kui operatsiooni rikkus ära isiklikult RISTO TEINONEN ise, teatades sellest kohast ka KAPO-le ja loomulikult ilmus 15 minutit enne ürituse algust uksele silt- VEEAVARII!
    Head lugejad ei pea vaevuma edasi mõtlemisele. Olen üks vähestest, kellel on ka detailideni täpne ülevaade ja kokkulepe ka aseritega, sellest kuna ja mil moel saab R.Teinonen oma "palga".

  • kroonik

    Valija: kana, mida te provotseerisite kapo majast möödumisel?
    Vastus: Üks soomlane, Risto Teinonen, kraapis vihaga veel 2007 aastal, kohaliku Tartu Kaitsepolitsei peasissekäigu trepimademele- haakristi!

  • Enn Oja

    Valdo "vastab" juba nagu Edgar!

  • Ahmed

    Minus ei ole ükski tundmatu inimene suutnud esile kutsuda sellist vastikus ja põlastustunnet kui kana. Kui selline inimene saab Riigikokku, siis eesti rahvas on tõesti oma juhtide vääriline.

  • kana  - Uskmatutele ja rätipäistele

    Nüüd kirjutab see "vastikust ja põlastustunnet" tekitaja ka ise!
    Kui Enn Ojad ja kes iganes tosslemid, moslemid või lihtsalt selleks olla tahtvad Ahmedid saaksid niigi palju aimu ja oidu, et märkaksid tekstide ja tekstide vahel erinevusi, siis oleks ju lausa kena isegi taolistes küsimuste- vastuste voorudes osaleda! Aga selle nn.keskuse eripäraks ja ühiseks siduvaks jooneks ongi see, et mõned on kindlate ravimite toimest segased, teised püüavad olla normaalsed kuid ajuti lööb ikka väga välja nii asotsiaalsus kui ka kliinilised muutused ajukoore seespoolsetes osades. Siis on veel need nn.Tartu vaimu esindavad kuid elus suht käpardlikud kodanikud ja mitte veel kodanikud, paar õnnetut naisterahvast, joodikutest ja eluheidikutest andsin juba märku. Mõned "rahastajad" nagu näiteks üks kodumaatu soomlane ja veel paar seniilset vanahärrat- ja ongi kõik! Aga see, et inimene ise ei osale kuid dialoog käib mis kole, vaat see on märk Eesti uuema aja muinasjuttude sünni potensiaaliks. Laske edasi!
    Lastele kirjutage aeg-ajalt mõni kommentaar selgemalt välja, hiljem endal kah kergem seletada ja selgitusi anda! Jõudu siis sinna Supilinna!

  • Anonüümne  - re: Uskmatutele ja rätipäistele

    kuna nii suurt kaabakat pole olemas tuli ta välja mõelda

    kana kirjutas:
    Nüüd kirjutab see "vastikust ja põlastustunnet" tekitaja ka ise!
    Kui Enn Ojad ja kes iganes tosslemid, moslemid või lihtsalt selleks olla tahtvad Ahmedid saaksid niigi palju aimu ja oidu, et märkaksid tekstide ja tekstide vahel erinevusi, siis oleks ju lausa kena isegi taolistes küsimuste- vastuste voorudes osaleda! Aga selle nn.keskuse eripäraks ja ühiseks siduvaks jooneks ongi see, et mõned on kindlate ravimite toimest segased, teised püüavad olla normaalsed kuid ajuti lööb ikka väga välja nii asotsiaalsus kui ka kliinilised muutused ajukoore seespoolsetes osades. Siis on veel need nn.Tartu vaimu esindavad kuid elus suht käpardlikud kodanikud ja mitte veel kodanikud, paar õnnetut naisterahvast, joodikutest ja eluheidikutest andsin juba märku. Mõned "rahastajad" nagu näiteks üks kodumaatu soomlane ja veel paar seniilset vanahärrat- ja ongi kõik! Aga see, et inimene ise ei osale kuid dialoog käib mis kole, vaat see on märk Eesti uuema aja muinasjuttude sünni potensiaaliks. Laske edasi!
    Lastele kirjutage aeg-ajalt mõni kommentaar selgemalt välja, hiljem endal kah kergem seletada ja selgitusi anda! Jõudu siis sinna Supilinna!
  • Ahmed

    Vow! Minu arvamus kanai suhtes kohe(!) muutus. Oli lausa lust lugeda, kuidas ta Peeter Oja kombel oponentidele oma persega näkku hüppas. Milline painduvus, milline aeroobika... Uskumatu. Valdo, tunnista üles, et oledki tegelikult naine, endine iluvõimleja, kuid sinu välimus on sinu handikapp ja invaliidina sind ka EL seaduste järgi kohelda tuleb.

  • Uskmatutele ja rätipäistele

    Kui tsiteerida teist valimiste kandidaati, siis on see väga paljunäinud perse. Eriti Magasini tn vangimajas.

  • üleskutse valdole  - avalikusta valmisstuudi telgitagused

    nagu koit luus teha üritas. tahaks siit lugeda detailset kirjeldust kuidas köögipool enne otseeetrit oli.
    mis juhiseid anti?
    ega ei võetud allkirja vaikimislepingule nagu baari ja printsessi saates osalejatelt?

  • Risto Teinonen  - Kui kandidaat kana...

    ...riigikokku saaks (mida kindlasti ei juhtu), siis ei muutuks riigis mitte kui midagi. Seal senigi riigi kulul elavaid, kriminaalse minevikuga valetajaid. Üks juurde - kah muutus.

  • Enn Oja

    Polnud eile Valdo kõige äpum sugugi. Ka ei värisenud tal mikker nagu mõnel teisel oma ämma pilgu all. Nõus Valdoga selles et rahvuslus peab tuginema tugevale kodanikule ning seni on selleks olnud just Hitleri Tojtslant (/Deutschland/Saksamaa). Aga mannutatud euroühiskond seda heaks ei kiida.
    Valdol vedas et ta ei saanud oma jaburast tegevuskavast rääkida. Igatahes teerulli juhtima ta kõlbaks aga mitte riigikokku.
    Mart esines küll kindlalt aga minutiga muidugi midagi ei selgita. Kahtlane on aga Rassiiaga viisavabduse edasilükkamine. Ehk oleks täna see valutum kui 5 või 10 aasta pärast? Ka on alusetu karta et Eesti muutuks esimeseks sisserännumaaks. Isegi harimatud neegrid ja arabid teavad et Eesti sobib vaid läbirännumaaks. Muidugi oleks viisatus kasulik ärikatele, eks meie sahkerdajad kurda juba 18 aastat et miljardid Rassiiast on neil jäänud saamata. Samas, ega viisatus tähenda veel tollitust. Selle tõke on aga Rassiia poolel. Niigi islaamistuv ning vaesestuv Rassiia püüab sellele ikkagi vastu seista.
    Martini mõte tänavaltkorjatute palkade vähendamisest on muidugi arukas. Olen ka ise rääkinud et mitte üle jõu elades piisab vabalt 1000-st eurost kuus. Muus jäi Martin papa ja teiste varju, oli isegi näha et mikrihaaramiskatse asemel istus rahulikult nagu Arnold Kadriorus.
    Priit jutustas küll palju maksusoodustustest ettevõtjatele aga selleks et saada tuleb ka anda, aga tuleb see raha marslastelt või kelleltki teiselt, seda Priit ei avaldanudki.
    Svetlana mõte sõjavägi laiali saata ning selle rahaga ennast elatada on üllatuslikult isegi jumekas. Mitte küll täielik laialisaatmine kuid meie ja teiste pisikute sekkumine 3. ilmasõja peategelaste urgitsemisse on küll mõttetu. Las raisad sõdivad, meie oma vibupüssiostudega Iisraelist ei kaitse ennast ega oma katust. Jama on ka pidev valmisolek sest kui tänane väljaõppinud massimõrvar on teenistusest eemal 5 aastat siis on ta oma ettevalmistusest kaotanud kindla kolmandiku ega erineks suurt andekast uustulnukast. Täna...

  • Enn Oja

    Tänane "valmisolek" meenutab Kanadas Tsöötsillis (/Churchill) kunagist paarikümneaastast kindluse ehitamist (jõe suudmesse) mis pärast lahinguta käest anti.
    Siiri tuumajaama ehitus on loomulikult puhas jama. Meie tulevik peab siiski olema välistarnijaist sõltumatu ning taastuv omavaru: tuul, vesi, mets, päike, turvas. Näiliselt andekas oli küll kasvuhoonetega liiduvabariigi katmine aga tekib kohe turu ja omahinna küsimus. Kui mujal makstakse eurorahadest tootjale altkäemaksu peale et ta saaks vallutada uute vaeste turgu ja meie seda ei tee või ei tohi teha siis sinna ka meie omahinna vastuvõitlus jääb. Lihtsalt heast peast ei taha oma raha prügikasti visata keegi, muidugi peale 32 üksikkandidaadi.
    Leo jäi tahaplaanile. Üldküsimustes ta kaasa ei räägi.
    Tairal oli isegi mingi mõte aga täna enam ei mäleta. Meelde jäi vaid see et ta määratles end "valgeks kommunistiks".
    Henn sai oma sõna küll öelda aga muus jäi teiste varju. Kitsal kuristikusillal Valdoga kohtudes jääks üle ta omastele vaid kaastunnet avaldada.
    Eugen oli ja ei olnud ka, midagi erilist meelde ei jäänud.
    Ingvar asjast rääkida ei saanudki, kõik kulus muule selgitavale umbluule.
    Mark esines küll hästi aga püüdis järgida mingeid endakehtestatud norme ja see võttis palju maha. Röövlite hulgas pead ka nende moodi käituma.
    Rein jäi küll meelde ent mitte tema rahulikult öeldu.
    Anne ei öelnud midagi sisulist, ikka see üldsõnaline üldine haridus, kasvatus ja kultuura.
    Andrest mäletan vaid tänu tema mannetutele vastustele raadiost, eilsest mäletan vaid seda et ta kohal oli.
    Koit oli omaette kuju. Mis ta ütles, jäigi segaseks. Kuid vist eelmise valimisaegne esinemine siltidega valmistas Aare ette ja küllap seepärast surutigi alguses peale nõue et millegi taolisega ei esineta, Koit aga seda täita ei tahtnud.
    Anti pani euro vastu üldiselt, oleks oodanud enamat.
    Märt oli vist noor sell, öeldu ei salvestunud.
    Kalle külmad bussid olid kuulda, muu mitte.
    Andreas alustas kenasti, mõtteid ...

  • Enn Oja

    Andreas alustas kenasti, mõtteid tundus olevat, pärast vajus ära.
    Miissa (/Miša) jäi meelde et tahtis tuumajaama Siiri käest endale, muu oli udu.
    Toomas kulutas palju vilet eneseõigustamisele, nii ta seisma jäigi.
    Muude kohta ei tule isegi nimesid meelde.
    Üldiselt oli saade korraldajate poolt nigela algusega. Kulutada üle poole saateajast ette teada targutusele erakondade sobimatusest võiks nimetada isegi kuriteoks üksikute vastu sest nii nulliti ette võimalikud asjalikud mõtted mis oleks võinud ilmsiks tulla enama aja korral. Hiljem püüti kuidagi laata ohjeldada sest saade oli vaja mingi märksõnaga lõpule viia. Tööhõive polnud küll parimate küsimuste seast mida esitada.
    Üldiselt siiski oli rahulikum kui oleks võinud oodata. Ei mindud kätega kellelegi kallale (saatejärgset osa ei tea). Ka tundus et üksikud omavahel ei vaielnud ega arutlenudki, pigem olid vastasteks saatejuhid oma sekkumistega.
    Kokkuvõtteks arvan nagu ennegi et ehkki Leol, Mardil, Martinil, Margil ja Hennul on massi seas eelis, Toompeale ei jõua neist ükski. Küll aga võib mõnigi jõuda esimese 101 sekka võrdsustatud häälte arvu silmas pidades.

  • Enn Oja

    Veel meenus et keegi kinnitas et ametnike kohta ei käi seadused ja et Leo pooldas moonutatud tulumaksu.

  • Kuulaja-Vaataja.

    Saade meeldis väga.
    Nii mõndagi sai selgemaks.
    Üle hulga aja said sõna tõelised rahvaesindajad.
    Ära on tüüdanud parteitegelaste otsevaled,probleemide mahasalgamine.
    Kas saadakse aru, kui kaugele on eemaldatud Põhiseaduse priambulist?

  • Mari  - saade meeldis

    seetõttu, et kuulis siiski üsna palju vanu mõtteid värskes sõnastuses ja eriti huvitavaid
    absurdseid mõttevälgatusi, mistõttu jälgisin pingsa huviga kogu saadet.
    Muidugi jääb seal öeldu suures osas hüüdjaks hääleks EESTI "KÕRBES", sest karta on, et ükski eilsest kõnemehest riigikokku ei saa.
    Ise valiksin sinna lausa 4 meest:Mart Helme,Kunnase,Teesalu,Martin Helme ja üks neist on õnneks ka minu elukoha ringkonnas.

  • Mait Raun

    Tasub ikka hääletada üksikkandidaatide ja lootusetute nimekirjade poolt. Tähtis polegi, et keegi sisse saaks, vaid see, et vähemaks kaob argumente, et kõik on tore ja Toompeale rivistunud isikud tublid.

    See muudab oluliselt proportsiooni ringkondades.

    Praegu seletatakse, et valimisseaduses on üks hea element - enamik kandidaate saavat sisse ringkonna häältega, seega avatud nimekirjad justkui oleksid olemas.

    Mida rohkem läheb hääli nn raisku, seda vähemaks jääb ringkonnamandaate. Nende asemel pääsevad Toompeale nimekirjade esiotsade vähe hääli saanud broilerid, kes siis on lõksus, kuna parlament ei kajasta kuidagi rahva hääletustulemust (mida ta ringkonnamandaatide korral siiski suhteliselt kajastab, ja seda kasutab kartell ka viimase eneseõigustusena, miks selline jube valimisseadus on hea ja rahvalik).

    Pärast valimisi oleks huvitav kokku arvestada, mitu % häältest kogusid äravalitud 101 saadikut, äkki on see alla 50%? Kahjuks ei tea varasemat statistikat.

  • Enn Oja

    Oskan Maidule osalt vastata. Mul tabelis senised riigikogu valimised olemas.
    Osaliselt aga vaid sellepärast et mul on reastatud esi-101, mitte valitud ja sokutatud. Nii et allesitatud %-st tuleks veel lahutada 1-2% sest sokutatute osalus on ju palju väiksem.
    Võrdluseks võtsin 1992.a ja 2007.a.
    1992.a, toored hääled:
    esi-101 292563, kokku 458247, 63.84%
    võrdsustatud hääled:
    292083:457927=63.78%
    2007.a, toored hääled:
    333085:550213=60.53%
    võrdsustatud hääled:
    330787:549724=60.17%
    Nii et pisut 60±4% pesks esi-101 osa üldhäältest moodustama.

  • Enn Oja  - õiend

    Nii et 60±4% peaks esi-101 osa üldhäältest moodustama.

  • Anonüümne  - re:
    Enn Oja kirjutas:

    Märt oli vist noor sell, öeldu ei salvestunud.


    Sinna oli kohale taritud mölapidamatu nats kes raiskas ajad ära

    Jätkuks ERR Valimisstuudiole (Üksikkandidaat Märt Meesak)

    Ettearvatavalt me kõik sõna üle kahe- kolme lause ei saanudki. Arvestades saate pikkust ja külaliste rohkust ehk isegi arusaadav. Põhjendamatult jäi selgitamata meie istumise järjekord, mida vägagi saate tegijate poolt üritati paika panna. Meie seal omavahel mingit seost ei näinud.
    Saatejuhtide küsimused esimeses ringis kõlasid kui tühi ajaraisk. Küsiti küsimusi, mis ei öelnud kandidaadi põhi seisukohast mitte midagi. Vahest saatejuhid ei viitsinud meie seisukohtade ja programmidega tutvuda. Minu seisukohad on juba pikalt üleval minu blogis martmeesak.blogspot.com. Küsimus tuli aga etteaimatav, kui teiste küsimusi olin juba varem kuulnud. Olgugi, et tuleb tunnistada üht. Mulle esitatud küsimus ja küsimuse ülesehitus ei olnud nii provotseeriv ja halvustav nagu enamusele teistele. Püüdsin sellele vastata kiirelt ja korrektselt, et saada ka sõna järgmise ringiga ehk siis programmilises osas.
    Seda hetke aga ei tulnudki. Mikrofon oli juba käes ja nii nagu kästud, käega sai ka vehitud. Mida aga ei saanud, öelda lisaks veelgi ühte repliiki. Kahjuks sain kokku rääkida ca 45 sekundit. Hea seegi muidugi, hea valija Jõgeva- ja Tartumaalt nägi mind oma silmaga. Kahjuks ei jõua kampaaniaga nagunii kõigiga kohtuda. Väike väljund kindlasti, kuid mitte piirkonna valijatele piisav, teada mis on minu nägemus.
    Soov oli sõna sekka öelda maksude osas. Nimelt jäi kogu selle trangli juures maksudest rääkides ära oluline osa. Kui me soovime tõesti riigi poolt kergendada raskemas seisus ja väiksema palgaga inimesi, tuleb tulumaksuvaba miinimumi kõvasti suurendada ja seda veelgi enam siduda laste arvuga peres. Lapsed on meie tulevik. Kahjuks ei saanud antud teemal ka mitte väikest repliiki öelda, sest saate aur läks pigem muule, kui olulisele: eestlase elujärg ja hakkama saamine oma kodumaal täna...

  • Ahmed Rannaküla

    Vaatasin ka saadet huviga ja pean tõdema, et kuigi Märt on tore sell, suutis ta vaatajale märkamatuks jääda. Sellest ka küsimus, vahest polegi Riigikogu sinu puhul parim töökoht, hakka parem luuraljaks, eeldused selleks on sul olemas ;)

  • Isand L.  - Valimisstuudio.

    Vaatamata saatejuhtide kaootilistele küsimustele ja asjaolule,et aega oli vähe,jõudis enam-vähem ühtne sõnum siiski rahvanni.Et olukord siin eestinimelises europrovintsis on mäda ja senikavandatu(õigemmini minnalaskmine)ei ole jätkusuutlik.

  • Jüri

    Eestis, kus isegi erakondadel on raske sisse saada (vaadakem Iseseisvuspartei, Kristlikud, vene erakonnad) nüüd suurel Rahvaliidul, siis mida ootavad need mehed ja naised, kellest nii mõnelgi oli raske aru saada, mida nad seal teevad ja mida neilt küsitakse. Keegi ei julge millegipärast neile tõtt näkku öelda. Soosaar, Sisask, Helmed, Kunnas ja veel mõni, nemad teavad kindlasti, et nad sisse ei saa. Miks nad kandideerivad, teavad ainult nemad. K.Tarand, Talvik ja teised, kes kandideerivad rohelistega, said kohe sellest aru. Ja see näitab ka seda, et nad tahavad ise sisse saada ja sellega aidata ka rohelistel valimiskünnis ületada. ETV-d sõimata ja kiruda ei ole mõtet. Parem peaksime küsima, miks inimesed tegelevad (ka maksavad) sellise asjaga, millest ei olegi võimalust võitjana välja tulla. Kui selleks ajendab ego upitamine, inimlik. Aga, kui tõsine lootus sisse saada, siis on kaks võimalust, kas ei tunne valimisseadust või ei ole pööningul kõik korras.

  • Ahmed Rannaküla

    kui ikka oma TV kanalit pole, millest televaatajatele tuttavaks saada, siis Riigikogusse pääsemise lootus on minimaalne. Samas kui sul on oma TV kanal, siis pole sul Riigikogu tarvis, et televaatajate arvamust kujundada.

  • Enn Oja

    Mõnest üksikust on tõesti raske aru saada. Just praegu vikris kuulutas Trapido Toomas et riigikokku pääseb 5-10 üksikut. Juba see kõikumine oletuses näitab selle tõsiseltvõetamatust.
    Kindlaks pean vaid seda et õhkkond on KASVANUD üksikutele kasulikumaks (mitte et ON juba kasulik). See ei tähenda aga et SEL MÄÄRAL et ületada seadusetu kliki seatud seadusetuid tõkkeid. Mõnigi hindab üle oma nime, mõni samastab oma kümne (enamasti poliitikas võhiku) tuttava samameelsuse kohe ringkonna valijaskonna omaga, ometi ei hääleta needki teadlikena asja sisust lähtudes, vaid tunde järgi, see on aga alateadvuses kaitstud juhuslike mõjutiste vastu.
    Ka pooltuntutel on raske 4000 häält kokku kerjata, mis siis rääkida kenast pereisast keda lisaks mõnepealisele perele teab veel vaid koer ja kass. Need pole aga Nero setukad keda saaks kuskile valida.
    Mõnigi võib ju üksikult olla ka keskmisest tuntum kuid ega vastased ole vähemtuntud. Mõni agar kohalik erakondlane on kuskil külas palju vastuvõetavam kui Leo, Mart või Henn, ükskõik milliseid kuldmune nad omasõnutsi ka ei muneks.
    Pean hoopis huvitavamaks seda, kui palju on see õhkkond muutunud, kas 2 või 3 või enam korda. Selle põhjal võib edasi loota palju see tulevikus hakkab petiste vastu töötama. Siinjuures tuleb aga välja jätta just need tuntumad nimed kes nüüd luulude mõjul välja on ujunud. Varem polnud neid just sellepärast et mõeldi kainelt ja (majanduslikult) kasulikult.
    Omaette näod on muidugi need kel on piisavalt raha et endale osta paar minutit koosolekul ja olla rahul "oma sõnumi" edastamisega.

  • mart  - Kirbutsirkus

    Vaadake, kui kõik 32 üksikkandidaati saavad Riigikogusse , ka siis EI muutu MITTE midagi!
    Kui Mart Helme on peaminister , siis kirjutab ta Eurolandi ja Nato nõudel kohe alla Vene viisavabadusele.See on kõrgem käsk. Kui Martin Helmest saab EV justiitsminister sii annab ta allkirja homoabielude sõlmimiseks - seda nõuab Euroland ja USA. Leo Kunnas kaitseministrina vormistab palgalise sõjaväe, sest seda NÕUAB USA ja NATO !Kogu kaitsevägi läheb Afganistani.
    Kes neist hakkab USA , NATO või EUROLANDI vastu võitlema? Mitte ükski - NATO on ju nende kõrgeim paleus. Saksa rahbvuslaste esinõue on: NATO rauss! Eestis vastupidi.
    Seda jada võib pikendada...
    Eesti EI ole iseseisev vaid NATO ja Eurolandi tilluke osariigike, kelle majandus on alla 1% Eurolandist. Tulge mõistusele. Eesti on vaids geograafiline mõiste Rootsi pankadele ja EI enamat.

  • Enn Oja

    Ei saa ükski üksik Toompeale ja asja käiku jälgides polegi midagi õudsat lahti. Kui vaadata marslase või kasvõi hotentoti seisukohalt. Sest ennast petma ja juhtima valitakse ikka samameelsed ja rahva meelsus pole mitte iseseisev riik ja kaitstud rahvus. Neid on vaid väike osa kes seda tahavad ja enda vähemust üle tähtsustades lüüasaanutena valuliselt üle elavad. Nagu nad oleks maakera telg ning maailm pöörleks nende ümber.
    Põhiülesanne on siiski nende ahnete ja kadedate lollpeade silmad avada et nad tulevikku vaatates ennast eestlase mõrtsukana näeks.

  • Ahmed

    Kas eestluse päästmine on omaette eesmärk? Uppuja päästmine olevat eelkõige uppuja enda mure.
    Isiklikult ei arva, et maailm eestlaste kadumise puhul nutaks või halvemaks kohaks muutuks. Seega, head väljasuremist.

  • Enn Oja

    Näib et maailmas püütakse lahendada ülesannet kas igal loomal peab olema OMA puur või võib nad vabalt kokku lasta. Et kas jänes sööb hundi ära või juhtub ime ning hoopis võsavillem soovib pikkkõrva lihaga maiustada. Iva peitub aga kokkukolimise kabinetlikus juhtmõttes: keegi kedagi ära ei söö, elatakse puhtast armastusest üksteise vastu!
    Lihtsmaalt öeldes tähendab see meie jaoks seda et oma elamispind tuleb muuta ühiselamuks. Ning loomulikult austusest kährikute vastu võivad nad "tunda end nagu kodus". Kuni mäger nende jaoks liigseks muutub.

  • Enn Oja  - õiend

    Lihtsamalt öeldes...

  • Olev Vallimaa  - re: Kirbutsirkus
    mart kirjutas:
    Vaadake, kui kõik 32 üksikkandidaati saavad Riigikogusse , ka siis EI muutu MITTE midagi!
    Kui Mart Helme on peaminister , siis kirjutab ta Eurolandi ja Nato nõudel kohe alla Vene viisavabadusele.See on kõrgem käsk. Kui Martin Helmest saab EV justiitsminister sii annab ta allkirja homoabielude sõlmimiseks - seda nõuab Euroland ja USA. Leo Kunnas kaitseministrina vormistab palgalise sõjaväe, sest seda NÕUAB USA ja NATO !Kogu kaitsevägi läheb Afganistani.
    Kes neist hakkab USA , NATO või EUROLANDI vastu võitlema? Mitte ükski - NATO on ju nende kõrgeim paleus. Saksa rahbvuslaste esinõue on: NATO rauss! Eestis vastupidi.
    Seda jada võib pikendada...
    Eesti EI ole iseseisev vaid NATO ja Eurolandi tilluke osariigike, kelle majandus on alla 1% Eurolandist. Tulge mõistusele. Eesti on vaids geograafiline mõiste Rootsi pankadele ja EI enamat.

    IRW

  • SI  - Kas saadiku tegevus Riigikogus on töö?

    Seadused ei reguleeri, millises ulatuses peab Riigikogu liige olema töövõimeline. See, et isik on tunnistatud püsivalt töövõimetuks ning saab töövõimetuspensioni, ei välista tema töötamist. Isik tunnistatakse püsivalt töövõimetuks tähtajaliselt, seega on võimalik, et töövõimetuse kordusekspertiisi käigus leitakse,et isik ei ole enam täielikult või osaliselt töövõimetu või muudetakse püsiva töövõimetuse ulatuse määra. Töövõimetuspensioni maksmist reguleerib riikliku pensionikindlustuse seadus https://www.riigiteataja.ee/akt/13336686 (vt 3 ptk, "Töövõimetuspension"). Lisainfot püsiva töövõimetuse tuvastamise korra kohta saate sotsiaalkindlustusametist http://www.ensib.ee/?lang=et, infotelefon 16106.

    Lugupidamisega
    Arne Koitmäe
    Valimsite osakond
    6316543

    KÜSIMUS OLI
    ETV 9. veebruari valimisstuudios teatas kandidaat kana, et jagab
    oma saadikupalga vaestele ning jätkab ise elatumist 4 aastat
    töövõimetuspensionist nagu seni (tema töövõimetus on 80%). Mõni aasta
    tagasi, kui V. kana avastati töötamas Võisiku hooldekodu sanitarina,
    korrigeeris komisjon otsustavalt tema töövõimelisuse määra ja võttis
    seesuguse 80%-töövõimetuspensioni ära. Siit küsimus: Kas saadiku tegevus
    Riigikogus on töö? Kas leidub seadusesäte, mille järgi Riigikogu liikmel
    peab olema töövõimelisus? Kas Riigikogu liige, erinevalt Võisiku
    hooldekogu sanitarist, võib olla 80% töövõimetu?

  • Enn Oja

    Täpsustagem: jutt pole ebamäärasest TÖÖvõimetusest vaid MÕTLEMISvõimetusest. Viimane küll riigikogus olesklemist ei sega, pigem on see isegi teretulnud nähe sest robot ei eksi "õigele" nupule vajutades.

  • to Koitmäe

    Riigikogus võib olla 4 a. koomas?

  • Ahmed

    Enn arvas, et igale loomale puur... See on küüniline. Loom, nagu inimene ihkab vabadust. Metsas elavad loomad ei ela kui ühiselamus. Loomal on reviir mida ta püüab kaitsta... Kui see ebaõnnestub, siis ta kas murtakse maha või laseb jalga. Ärge nüüd väitke, et inimene pole loom. Eestlased kaotasid oma reviirist matemaatiliselt 5% tugevamale. Seega igati loodusseaduste kohaselt.
    Kas eestlasel on aga vaja end piirata piiridega? On eestlane jätkuvalt pärisori? Minu teada kaotati pärisorjus juba 1800 aastal eestis. Kas ma eksin? Miks siis eestlased peavad end üleval kui vabahärra Laari, kuningas Edgari, baron Unzipi pärisorjad? Kas patriotism on tõesti see kui valitakse pigem elu orjuses sünnimaal kui elu vabaduses välismaal? Kas te olete valinud omast vabast tahtest Eesti sünnimaaks? Mina arvan, et inimene võib olla absoluutselt see kes ta ise tahab ja elada kus ta ise tahab ja hakkama saab. See on vabadus, see om meie kohustus elu ja perekonna ees.

  • Kim Ill  - 2031 mai

    Kogu kanalandis valitseb riikliku meedia teatel pidulik meeleolu, sest Valdo Elmo Ant saab kolmapäeval 69-aastaseks. Samas teatab Helsingis paiknev kanalandi põgenike veebileht, et rahvale jagatavaid kingitusi on sel aastal vähem.

    „Kogu maad valdab suur uhkus ja rõõm,” teatas riiklik uudisteagentuur teisipäeval, riigi ühe suurima tähtpäeva eelõhtul.

    Kavas on erinevad etendused, filmiseansid, sünkroonujumine ja Valdo Elmo Anti järgi nimetatud hübriidbegooniale valdoelmoantiliale pühendatud festival. Tänavad on kaunistatud laternate ja loosungitega.

    Kaheksale saarele Läänemeres visati lennukitelt kompvekke, närimiskummi ja küpsiseid kõigile lastele.

    Riiklik uudisteagentuur teatas esmaspäeval, et suure juhi hobuse väidetavas sünnipaigas, Laidoneri mäel Läti piiril on kevad saabunud varem kui tavaliselt.

    Helsingis paiknev veebileht The Daily NK teatas aga, et Valdo Elmo Anti sünnipäeval traditsiooniliselt välja jagatavad toidupakid vähemalt ühte provintsi ei jõudnud. Allika teatel jagavad võimud kolm päeva enne Valdo Elmo Anti sünnipäeva tavaliselt välja 5-10-päevase riisi- või maisivaru. Teisipäeva hommikuks polnud seda juhtunud ning kingitusi pole saanud isegi ametnikud.

Kirjuta kommentaar
Kommenteerija andmed: tärniga * väljad tuleb kindlasti täita:
Kommentaar:
Turvalisus
Palun sisetage pildil olev spämmivastane kood.